Naam:
385
Video’s:

Over mijn reis

DC, wait for me!

Het ticket is geboekt, het gaat weer gebeuren! Roadtrip 2014.. Dit keer van Salt Lake City, Utah via de zuidelijke staten naar Washington DC.

Ik vertrek op 20 juli naar SLC waar ik twee nachtjes slaap voordat ik in twee dagen naar Cheyenne, Wyoming rijd. Daar blijf ik 4 dagen om net als vorig jaar (maar nu wat uitgebreider) de Cheyenne Frontier Days te bezoeken.

Dan begint de autorit. Het wordt weer een reis van uitersten! Ik passeer woestijn, steppe, prairie en grasland. Ga door bossen en over de Rocky Mountains. Rijd langs meren, rivieren, de Golf van Mexico en de Atlantische Oceaan. Ik kom in het blanke Westen, het Zuiden van de rassenscheiding, op het platteland en in de stad.

Vanuit Wyoming eerst een stukje meer oostwaarts door Nebraska, dan naar het zuiden door Kansas, Oklahoma, Arkansas en Texas. Vanaf daar oostwaarts langs de Golf van Mexico door Louisiana, dan langzaam het binnenland doorsteken via Mississippi, Alabama en Georgia. Het laatste deel rijd ik grotendeels langs de Atlantische kust.  Via South Carolina, North Carolina en Virginia, rijd ik naar het noorden, om uiteindelijk na drie weken in Washington DC te arriveren! Daar eindigt de reis met een bezoek aan vriend Tim in DC. Voor de lezers van vorig jaar, zie mijn bezoek aan hem vorig jaar, in Dayton, Ohio.

Op 15 augustus ben ik weer terug in Nederland.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: