Dag 13: van Tyler naar San Antonio

1 augustus 2014 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Vannacht enorm raar gedroomd. Eerst op stap met de Haagse politie (voor werk, kennelijk), wat behoorlijk uit de hand liep. Werd er wakker van! Gelukkig was het in Nederland inmiddels ochtend dus kon ik even met Jeanine chatten, zodat ik niet vervolgens deel II van de nachtmerrie droomde. Thx darling! Maar dat deel II was minstens net zo bizar, want ik heb op het Scheveningse strand met Yolanthe Sneijder haar huwelijksperikelen met Wesley besproken. Ik wist niet eens dat ze die hadden. Onderwijl werden we door Karin Straus, een van onze kamerleden (??) van wijntjes voorzien. Waar ik het vandaan haal, geen idee. Maar een roerig nachtje dus.

Ontbijtje vanmorgen was prima (alhoewel, het roerei was koud...), al was het maar omdat ze hier in Texas als enige staat (tenminste, in de andere ca 30 staten die ik gezien heb, nog nooit meegemaakt) de wafelmachines hebben aangepast zodat de wafels er in de vorm van Texas uitkomen :))). Heerlijk als mensen zo trots zijn op hun afkomst!

Daarna in de auto gestapt voor de rit op weg naar San Antonio!
Het was zo'n rit waar ik enorm blij van word zonder dat ik het goed uit kan leggen. Countrymuziekje (*) op, heerlijk door een van mijn favoriete staten rijden, dorpjes bekijken, oude Amerikaanse auto's langs en op de weg, mooie natuur, helemaal top. En waarom ik dat dan zo leuk vind, kilometer na kilometer, dorp na dorp, tsja. Geen idee. Maar genoten van de route. Weer bosrijk en heuvelachtig. Snel een filmpje gemaakt onderweg en wat minder foto's, want de regelgeving mbt het in je hand houden van je telefoon is hier een stuk strenger, $200 boete. En daar heb ik geen zin in. De tekst van de dag is dit keer geen leus van een dorpje, maar van een kerk: "Always remember, hell is un-cool". Dat jullie het even weten. Mooie dubbele betekenis ook :).

Onderweg nog even boodschappen gedaan, mijn kofferbak ziet er inmiddels uit als een goed gesorteerd winkeltje. Water, diverse soorten frisdrank, allerlei chips en zoutjes, ontbijtrepen in verschillende smaken, mini flesjes wijn, mayo, peper, muggenspul (kon ik vandaag meteen goed gebruiken!)..... Ik ga de laatste dag maar een kofferbakverkoop organiseren!

Ik wilde ergens even rustig gaan lunchen maar dat had een bus (!) vol Amerikaans/Mexicaanse kinderen op schoolreis ook bedacht, dus dat viel tegen. Gauw maar weer door om op tijd in San Antonio te zijn. Hotel was al geboekt want e-bookers was zo vriendelijk om mij als frequent gebruiker vandaag en morgen 15% korting te geven dus die heb ik meteen ingezet voor mijn twee nachten SA. Days Inn maar weer, bevalt goed.

Eindelijk na een jaar Beato en Paulette weer zien! Voor de mensen die hen niet kennen, Beato (die eigenlijk Bob heet) ken ik al zo'n twintig jaar en heb ik ooit in Tampa Bay, FL ontmoet als vriend van een gemeenschappelijke vriendin. Met haar hebben we allebei allang nauwelijks contact meer, maar wij zien elkaar nog steeds vrij regelmatig! Vroeger vaak in New Jersey, waar hij toen woonde, de ideale uitvalsbasis voor NY (20 min per trein). Daarna in Phoenix, AZ, waar hij nu woont. We maken er een sport van elkaar op de gekste momenten en plekken te zien. Zo is hij ooit als verrassing voor drie dagen overgekomen naar NL om mijn 30e verjaardag te vieren en heb ik hem eens verrast met kerst. Zoals al gezegd heb ik zijn woonplaats de laatste jaren regelmatig als begin- of eindpunt van mijn reis gebruikt. Paulette is zijn vriendin, die hij sinds een jaar of 6 heeft. Dit keer ontmoeten we elkaar dus vanuit Phoenix gezien op de dichtstbijzijnde plek van mijn reis. Helemaal super dat ze hier voor mij heen zijn komen vliegen!

Na even inchecken en opfrissen meteen richting hun hotel, gelukkig op maar 7 minuten afstand. Zij zitten echt aan de Riverwalk, the place to be van San Antonio. Gaaf om ze weer te zien! Even gezellig een drankje gedaan in de bar van hun hotel en daarna richting Riverwalk! Wat een prachtige stad tot nu toe. De wandelroute langs de rivier doet een beetje Frans aan (alsof je langs de Seine loopt), terwijl de gebouwen meer een Italiaanse of Mexicaanse stijl hebben. Heel apart! Iedereen loopt hier 's avonds langs de rivier, waar ook allerlei restaurantjes zitten. Het is hier een stuk zuidelijker qua sfeer, meer Mexicaanse invloeden ook (dat geldt ook voor de bezoekers en het eten) en ook een stuk warmer! De regen heb ik dan ook gelukkig achter mij gelaten. Even wennen weer aan die temperatuur, want er zit hier een stuk meer vochtigheid in de lucht. We hebben heerlijk gewandeld want de kade ligt onder de bomen, dus in de schaduw. Aan de Riverwalk lekker Mexicaans gegeten, met een Margherita erbij en aan tafel klaargemaakte guacomole. Hoe vers wil je het hebben? Daarna nog even lekker verder gewandeld en rondgekeken. Aangezien we alledrie een lange dag achter de rug hadden en morgen nog een hele dag voor de boeg hebben, zijn we rond 22u teruggegaan naar onze hotels.
Morgen na het ontbijt zien we elkaar weer en gaan we San Antonio verder ontdekken! Al vermoed ik dat we niet veel verder gaan komen dan bijkletsen en drankjes drinken langs de rivier....

In ieder geval even twee nachten in hetzelfde hotel, dus geen gesleep met koffers morgen en geen kilometers maken.... Tot morgen!

(*) speciaal voor my dear friend Natasha, mede country fan, mijn voorlopige top 6:

Dierks Bentley - Drunk on a plane
(Top tekst!)

Florida Georgia Line - This is how we roll (live gezien!)

Tim McGraw (feat. Faith Hill) - Meanwhile back at mamma's (live gezien!)

Lady Antebellum - Bartender (er moet natuurlijk een dame tussen, leuke tekst)

Jake Owen - Beachin' (hele hippe country)

Jason Aldean - Burnin' it down (gewoon een lekker nummer, blijft hangen)

1. Annemieke:
    2 augustus 2014
    Wat leuk om je verhalen te lezen en zo op de hoogte te blijven van al je belevenissen. Ben na het lezen van jouw verslag meteen gaan bedenken wanneer wij ook weer eens die kant op kunnen gaan. Het begint wel heel erg te kriebelen nu :-)
  2. Jeanine Hennis:
    2 augustus 2014
    Die dromen van jou zijn wel heul bizar :-)
  3. Natasha:
    3 augustus 2014
    Haha! Moet ik natuurlijk op reageren!
    Jason Aldean klinkt lekker vet, met zn southern drawl, love him!
    Drunk on a plane: geweldig! Bartender ook.
    Er zijn eigenlijk maar weinig moderne country nummers die ik niet trek :-)

Thank god for internet radio en illegale download ;-)!!!

Enjoy babe x