Dag 17: van New Orleans naar Hattiesburg

5 augustus 2014 - Hattiesburg, Mississippi, Verenigde Staten

Vanmorgen heb ik eens even goed uitgeslapen, na de dolle avond van gisteren! Ontbijt daardoor gemist, maar dat was een goede reden om lekker bij Starbucks te gaan ontbijten. Ik moest om 12u de kamer uit, maar ik kon mijn auto tot 16u laten staan, dus nog even lekker de stad in. Na een heerlijke cappuccino en een croissantje (het leek thuis wel) ben ik Bourbon St nog even bij daglicht gaan bekijken.
Bij het stoplicht liep ik een Nederlands echtpaar tegen het lijf dat in New Orleans bij hun dochter op bezoek was, om hun eerste kleinkind te bekijken. Wel een kwartier op de hoek van de straat staan praten. Ze kwamen oorspronkelijk uit Den Haag, Statenkwartier zelfs, dus dat was erg grappig. Die man kreeg helemaal iets vaderlijks over zich, dat ik voorzichtig moest rijden enzo, inclusief bemoedigend schouderklopje ;).

Zelfs rond 13u was er in Bourbon St hier en daar al muziek te horen en in vele deuropeningen stonden schaars geklede dames die proberen mannen naar binnen te lokken voor een goed gesprek tijdens hun lunchpauze ;). Op de ramen staat "no cover", ik vermoed dat dat betekent dat ze, eenmaal binnen, nóg minder aan hebben.

Ik wilde graag een leuk t-shirt uit New Orleans, dus daar ben ik even voor gaan shoppen. Super gelukt, zelfs met "Roadtrip 2014" erop! Zie foto. Natuurlijk hebben ze daar ook allerlei foute shirts, waar je niet mee gaat lopen, maar om eentje moest ik wel hardop lachen, eerlijk gezegd. De tekst luidde: "Jesus loves you.. The rest of us think you're an asshole." Hihi!

Na Bourbon St ben ik opnieuw richting Armstrong park gelopen, dat gisteravond gesloten was. Gelukkig was het nu open, want wat een prachtig park! Met mooie waterpartijen, fonteinen en veel prachtige beelden. Op het hoofdplein natuurlijk een groot beeld van Louis Armstrong zelf. Om het park heen liggen concert- en theaterzalen. Handig hoor, zo'n vader die met Google Earth de omgeving checkt en even doorgeeft wat leuk is om te zien!!

Daarna rustig aan terug gekuierd naar mijn hotel. Heel rustig, want het was inmiddels bloedje heet. Onderweg nog even een stel Amerikanen de weg gewezen (hihi) en verteld waar ze 's avonds het leukste konden eten (nog een keer hihi) en bij Starbucks een New Orleans beker gekocht voor collega en Starbucksbekerverzamelaar Daan, want dat had ik beloofd. Grappig overigens om daar te zien dat een meisje voor mij in de rij haar koffie betaalde door haar telefoon voor een scanner te houden. Kennelijk kun je daar een tegoed op zetten en zo eenvoudig betalen!

Daarna mijn bagage en auto weer opgehaald en op naar Hattiesburg, Mississippi. Weer een nieuwe staat! Even rond New Orleans in de spits (het was inmiddels rond 16u, maar daarna een prachtige route. Eerst over water (kennelijk een nieuwe weg, want volgens mijn TomTom was ik in een amfibisch voertuig veranderd en reed ik er dwars doorheen), daarna door een schitterende bosrijke omgeving. Zie filmpje!

De rit was vrij kort, voor 18u was ik in Hattiesburg. Maar weer eens een Days Inn opgezocht, want zoals gezegd bevallen die goed. Leuk gesprek met de dame achter de receptie, die vroeg of Nederland in de buurt van India lag (!) en of ik met het vliegtuig uit Nederland had moeten komen (!). Ze was Mississippi nog nooit uit geweest en vond het machtig interessant. Ik vond het vooral top dat het mij wederom tien dollar korting en een prachtige kamer opleverde. Voor de derde keer deze reis een gehandicaptenkamer, die natuurlijk fors groter is (inclusief de badkamer) omdat er een rolstoel in moet kunnen manoeuvreren. Aangezien ik na een aantal dagen niet al te gezond eten, de scheurbuik al weer om de hoek zag gluren, lekker naar Applebee's gegaan voor een stukje zalm met rijst en groenten. Heerlijk! Nu even een avondje relaxen. Morgen richting Alabama! Kijken of ik Forrest Gump ergens tegenkom... Helaas bestaat zijn woonplaats, Greenbow, Alabama niet echt, anders was ik er zeker langs gegaan.

Maar natuurlijk natuurlijk in Montgomery naar een volgend doel van de reis, de bushalte waar Rosa Parks in 1955 weigerde haar zitplaats aan een blanke af te staan. Het begin van een hoop veranderingen in deze streek en uiteindelijk in de hele VS. Reden genoeg voor een eerbetoon! Tot morgen!

1. Annemieke:
    6 augustus 2014
    Wat een slim idee van je paps!

Het is trouwens elke dag leuk wakker worden zo met een verslag van je reis! Fijne dag weer.
  2. Floor:
    6 augustus 2014
    Weer een mooi hoofdstuk erbij in je blogboek!
  3. Tamara:
    6 augustus 2014
    Geweldige dingen weer mee gemaakt en wat ontzettend stoer dat je gewoon Amerikanen daar de weg kan wijzen! Ben heel benieuwd naar Rosa Parks verhalen morgen! X
  4. Patricia:
    7 augustus 2014