Dag 3: van SLC naar Rock Springs

22 juli 2014 - Rock Springs, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag was ik weer eens om 6u wakker. Benieuwd of dat nog de jetlag is, of mijn nieuwe ritme ;). Feit is dat ik om 8u al gedoucht en ontbeten had en de koffers opnieuw ingedeeld en in de auto. De bedoeling is om nu om de paar dagen mijn kleine koffer te vullen uit de grote, zodat ik die laatste in de auto kan laten staan. Scheelt een hoop gesjouw! Afscheid genomen van SLC, een stad om zeker eens terug te komen!

Eerst even boodschappen gedaan. Ik ga nu rijden dus liters reserve water achterin en koekjes en zoutjes voor het geval ik strand..
Daarna ben ik naar het Great Salt Lake gereden. Middenin het meer ligt een eiland waar een smalle weg naartoe loopt. Het eiland is een natuurpark: Antelope Island State Park. Een prachtig gebied met zoutvlaktes, bergen die weerspiegelen in het water en bijzondere diersoorten. Het water in het meer heeft geen rivieren om in af te vloeien, dat gebeurt alleen door verdamping. Dat levert water op waarin nauwelijks dieren kunnen leven, maar de vissen die er wel zijn, zijn voer voor de vogels die hier tijdens de trek pauzeren.  Op het eiland zelf zijn veel dieren te vinden. Antilopes, bizons, ezels en bighorn sheep. Prachtige kudde galopperende bizons gezien en gelukkig ook een paar die even stil bleven staan voor de foto. Er staat een grote ranch op het eiland die vroeger eigendom was (het gehele eiland zelfs) van de Heiligen van de Laatste Dagen. Die lui hebben overal iets in de melk te brokkelen..

Daarna was het echt tijd voor de eerste etappe, gelukkig maar ca 350 km, naar Rock Springs. Verder geen bijzondere plek, maar het ligt  halverwege tussen SLC en Cheyenne, waar ik morgen wil zijn.

Ben alweer een aardig paar bergruggen over gereden. Maar dit keer geen last van de hoogte, al voel je het altijd als je zo snel omhoog gaat.

In Rock Springs had ik ook vast een hotel geboekt (ik wist immers zeker dat ik hier vandaag uit moest komen) en dat was een goede keuze. Een mooi hotel met een loei van een kamer en een heerlijk zwembad. Tot mijn grote vreugde zit mijn vriend Applebee's recht aan de overkant. Meteen even gebruik van gemaakt om iets gezonds te eten, zonder frieten en vettigheid. Een heerlijke pasta met courgette, garnalen en een limoensaus. Wat een feestje. Een grote strawberry daiquiri erbij en ik heb niets meer te wensen.

Gezellig nog even ge-FaceTime-t met Carmen in NL. Even bijkletsen en horen hoe het met de poezen gaat.

In de tussentijd lees ik vrijwel alle berichten over de MH17. Dat laat je niet zomaar los, ook niet op vakantie. Gelukkig is de live uitzending morgen, wanneer de lichamen van de overledenen arriveren, om 16u, voor mij 8u 's ochtends. Geeft mij de gelegenheid om ook even te kijken en mijn respect te betuigen met een minuut stilte.

Morgen een rit van 4 uur voor de boeg. Ik heb tussen 15 en 16u in Cheyenne afgesproken met Daniëlle. We gaan met vriendinnen van haar uit eten en daarna naar een concert. Darrel haakt bij het concert aan. Ik kijk er enorm naar uit om ze weer te zien! Vroeg naar bed maar, want het zullen wel een paar dolle dagen worden. Misschien dat het verslag even wat onregelmatiger is tot en met zondag, geen idee hoe het gaat lopen. Tot gauw!

1. Jeanine Hennis:
    24 juli 2014
    Ik geniet met je mee, lieve schat. Wat een plaatjes. Mis je nu al trouwens!
  2. Ard:
    24 juli 2014
    Geniet daar voorlichter. Het klinkt allemaal geweldig weer. Ik ben zo blij dat jij dit allemaal bekijkt, hoef ik er niet naartoe. Groet uit tropisch zuid-engeland
  3. Patricia:
    24 juli 2014
    Wauw! doe mij ook zo'n heerlijke daiquiri! :)
    Het klinkt allemaal super en wat een prachtige foto's weer. Enjoy je dagen bij Darrel en Daniëlle! X